Yayın hayatına 2002 yılında başlayan İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (INUEFD), eğitimde kuram ve uygulama alanlarına yönelik, eğitim alanına katkıda bulunan özgün araştırma makalelerini, denemeleri/derlemeleri ve çevirileri yayımlayan açık erişimli ve hakemli bir dergidir.
Yılda üç kez ( Nisan, Ağustos ve Aralık) yayınlanır. Dergi ile eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme, eğitimde kuram ve uygulama alanındaki araştırmaları, bilgi birikimini ve yaklaşımları paylaşarak akademik kültüre katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Dergide eğitim alanında yapılmış her türlü bilimsel (çeviri, eleştiri, değerlendirme, inceleme vs.) çalışmalara yer verilecektir. Bu bağlamda eğitim yönetimi, eğitim felsefesi, eğitim tarihi ve politikaları, rehberlik ve psikolojik danışma, erken çocukluk ya da okulöncesi eğitimi, özel eğitim, yetişkin eğitimi, eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme ve araştırma teknikleri, eğitim teknolojisi, eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, fen bilimleri ve matematik eğitimi, güzel sanatlar eğitimi, beden eğitimi, sosyal bilgiler eğitimi, Türkçe eğitimi, yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim, öğretmen yetiştirme, eğitim ve öğretim alanında bilimsel yaklaşımlarla hazırlanmış çalışmalara INUEFD'de yer verilecektir. Bunun yanı sıra INUEFD'nin konu alanı aşağıdaki alanları da içermektedir;
Makale Gösterimi
Hughes, G., Desantis, A., & Waszak, F. (2013). Mechanisms of intentional binding and sensory attenuation: The role of temporal prediction, temporal control, identity prediction, and motor prediction. Psychological Bulletin, 139, 133–151. http://dx.doi.org/10.1037/a0028566.
Kitap Gösterimi
Rogers, T. T., & McClelland, J. L. (2004). Semantic cognition: A parallel distributed processing approach. Cambridge, MA: MIT Press.
Editörlü Kitapta Bölüm Gösterimi
Gill, M. J., & Sypher, B. D. (2009). Workplace incivility and organizational trust. In P. Lutgen-Sandvik & B. D. Sypher (Eds.), Destructive organizational communication: Processes, consequences, and constructive ways of organizing (pp. 53–73). New York, NY: Taylor & Francis.
Yüksek Lisans Tezi Gösterimi
Panasuk, N. (2008). İşyerindeki stres yönetimi programlarında hangi değişkenler çalışıyor gibi görünüyor ve bu programlar ne kadar etkili? (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). St. Scholastica Koleji, Duluth, Minnesota.
Doktora Tezi Gösterimi
Köprülü, D. (1994). Üniversite kütüphanelerinde kitap koleksiyonunun kullanımı üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
Considine, M. (1986). Australian insurance politics in the 1970s: Two case studies. (Unpublished doctoral dissertation). University of Melbourne, Melbourne, Australia.
Cooley, T. (2009). Design, development, and implementation of a Wireless Local Area Network (WLAN): The Hartford Job Corps Academy case study (Doctoral dissertation). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3344745)
• Sisteme yüklenen dosyanın içerisinde yazar(lar)a ait bilgiler kesinlikle bulunmamalıdır.
• Araştırma daha önce herhangi bir kongrede sunulmuş ise ilk yükleme aşamasında yazarlar veya kongreye ait spesifik bilgi vermeden “örn. Bu araştırma 2017 yılında Uluslararası bir kongrede sözlü bildiri olarak sunulmuştur” ifadesi ile belirtilecektir.
İletişim: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi Editörlüğü, PK:44280 Kampüs/MALATYA E-posta: efdergi@inonu.edu.tr
Etik İlkeler
Yazarların Etik Sorumlulukları;
Hakemlerin Etik Sorumlulukları;
INUEFD, yayın hayatı boyunca her şeyden önce toplum yararını gözeterek bilimin ışığında yürümeyi kendisine ilke edinmiştir. Bu ilke doğrultusunda INUEFD; aday makale gönderimi aşamasında, değerlendirme süresince ve yayımlanma aşamasında herhangi bir gerekçe ile yazarlardan hiçbir ücret talep etmemektedir. INUEFD, açık erişimi destekleyen akademik bir dergidir.
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.